I Pileparken arbejder vi med projekter i børnehøjde. Undervejs i projektarbejdet er vi opmærksomme på at følge børnenes spor således, at projektarbejdet kommer til at afspejle børnenes interesser og optagethed. Vores pædagogiske planlægning og praksis er bygget op omkring visionen om at skabe de bedst mulige rammer for vores børns trivsel, udvikling og læring. Det betyder at det pædagogiske personale skaber indhold i hverdagen, der udvikler og udfordrer vores børn gennem medindflydelse og medbestemmelse.
Vi arbejder i Pileparken efter Gladsaxe kommunes overordnede pædagogiske arbejdsmetode DAP og anvender det som metode til planlægning, gennemførelse, evaluering og dokumentation af de pædagogiske lærings- og udviklingsprocesser hos børnene.
I området arbejder vi med en tydelig profil i kunst, kultur og æstetik. Profilen er en genkendelig arbejdsmetode, der bliver anvendt aktiv gennem hele rejsen i børnehuset. Det betyder at dit barn kommer til at være en del af en hverdag, hvor der er fokus på æstetiske og kreative læreprocesser, hvor vi eksperimenterer med forskellige materialer og redskaber. I øjeblikket er vi optagede af at indrette børnehuset på ny, for på den måde at skabe læringsmiljøer der afspejler profilen, og som kan understøtte den læring børnene er i gang med.
I Pileparken har vi en ambition om, at den pædagogiske praksis understøtter barnets læring gennem hele åbningstiden, og vi tilrettelægger derfor legeværksteder og aktiviteter, der tager afsæt i vores børnegruppers behov. Vores hverdag er bygget op omkring vores kunst profil med afsæt i børnenes spor og interesser.
Vi afholder forskellige arrangementer henover året for at inddrage hjemmet så meget som muligt i vores dagligdag, og har et særligt fokus på at arbejde med udvidet forældreinddragelse.
Mød Fadi, der er pædagog i Børnehuset Pileparken.